Skip to main content

di pagi raya Aidiladha 1430

salam semua blogger...
petang2 ni sempat gakla aku on9 walaupun coverage utk broadband ni amatlah menyakitkan hati..
namun aku redha! hikhik...
di sini tiada lagi coverage utk 3G..yg ade cuma GPRS saje...
jadik volume utk internet la tersangatlah sedikit iaitu 19.6MBytes saje..
tapi bolehla aku menuai, bercucuk tanam..cafe world je x dapat nak bukak...
mesti dah hangus habih dah aku punye makanan2 tu...huhu~~

: keluarga belah mertua...lengkap!..:

ok, balik kpd citer asal aku nk story...
sambutan hari raya aidiladha kat sini...
alhamdulillah...agak meriah la..
sebab semua adik badik suami pulang ke kempung...
tak seperti hari raya aidilfitri baru2 ni, aku kan pulang ke kg sendiri...yg lain pun same...
tahun depan insyallah, akan beraya di Pahang pula...
aku juga insyallah akan mengendong budka kecil...
kalau nk dikira, umur babyku nanti adalah 6 bulan...hehehe...
tak sabarnye....
: aku dan suami di pagi raya..:

tentang masakan pula...sangatlah menyelerakan....
birasku iaitu abg lan yang volunteer nk bakar lemang...
diiringi dengan rendang daging buatan akak dan juga rendang ayam buatan emak...
aku? hanya makan..hehehe..sebab aku sampai kampung pun dah pukul 10.30 malam ye...
tapi sempatla aku tolong akak n adik iparku, atie buat kuih tat nenas...
aku tolong tekan saje adunan itu...
alhamdulillah...sedap...akak iparku kate, tu sedap sebab mak buyung yg buat tu..hehe..

esok petang aku akan pulang ke Putrajaya...
bawak mak mertua sekali...
teringin nk jalan sana katenye...
oklah, dah maghrib, aku kena masuk dalam..
kat luar beranda ni..hehe..sebab kat sini je yg dpt coveragenye...
kat dalam dapat juga tapi putus2...

tata...n wassalam..

♥ honey ♥
2 comments

Popular posts from this blog

Tips hapuskan ulat gonggok

Salam alaik,

Saudara Abdul Aziz dari Kelantan bertanya bagaimana cara nak kurangkan populasi Ulat Gonggok di rumahnya. Saya rasa mungkin ada sarangnya di tanah berdekatan.

Biar kita kenal dulu makhluk alam yang bernama Ulat Gonggok:
1. Umur Nyawa : 5 tahun ( kalau cukup makan )
2. Jumlah sekali bertelur : 200 hingga 300 butir
3. Banyaknya kaki : dalam 400
4. Bahaya tak : tak berbahaya kecuali kepada yang ada alergi
5. Kumpulan Kehidupan : arthropoda anak beranak ketam ( bukan serangga )
6. Tempat ia paling minat buat sarang : TEMPAT LEMBAB
7. Makanan Utama : DAUN-DAUN dan DAHAN-DAHAN reput
8. Kenapa ia masuk rumah : CARI TEMPAT BERTEDUH jika hujan lebat sangat
9. Boleh ke bersarang kat rumah : Selagi ada makanan dan kelembapan seperti di belakang almari, lubang-lubang tepi sinki dapur, tempat longgokan kertas atau pakaian yang lembab.

Bila kita kenal Ulat Gonggok, kita dah boleh kurangkan jumlahnya:

1. Dalam rumah :
>> cari tempat lembab dan punca lembab. Kalau sebabnya air menitis dari paip…

Tanda-tanda nak bersalin

sumber dari : here

Apakah tanda-tanda hampir bersalin? Tanda-tanda bersalin berbeza bagi kebanyakan wanita.

Bayi turun ke bawah

Perut menjadi ringan sekitar dua minggu sebelum kelahiran kerana kepala bayi sudah pun 'turun' ke dalam kawasan rangka tulang pelvis. Anda mungkin terasa:
sakit di bahagian kelangkang kerana bayi menekan.kerap membuang air kecil semasa ini kerana bayi menekan pundi kencingsakit perut, memulaskerap buang air besarkerap terkentut

Keluar lendir pekat atau keluar darah bercampur lendirLendir pekat seperti gam lekang dari laluan pintu rahim apabila pintu rahim mula menipis.Lendir bercampur darah pula keluar apabila pintu rahim mula membuka. Boleh berlaku beberapa jam atau beberapa hari sebelum bersalin. Segera ke hospital.Sakit belakang
Bayi beralih dan menekan tulang belakang anda.
Untuk mengurangkan sakit belakang anda, posisikan diri anda seperti merangkak (tapi jangan merangkak ke depan!), dan angkat atau tinggikan badan anda ke atas, tunggu kiraan 5 dan re…

Panduan Nak Daftar Anak Ke Tadika MAIWP

MAIWP - Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan
Tadika ni agak famous jugak di kawasan Putrajaya. Selain daripada silibus nya yang islamik, transit sampai petang, yuran bulanannya yang agak mampu bayar jugak menjadi pilihan bagi golongan pertengahan di Putrajaya ni. Yuran murah tu bonus.. :)
Ingat lagi tahun lepas mencarik dan pening nak buat pilihan nak sekolahkan Dani ni. Akhirnya sekolah ni menjadi pilihan bagi aku n husband. Dah isi borang bagai tapi lupa nak hantar. Nama Dani tercicir. Frust menonggeng aku. Then decide nak hantar dia ke sekolah tadika KEMAS kat Ayer Hitam. Dah register bagai. Tengah beli baju sekolah kat Serdang, dapat whatsapp yang Dani dapat sekolah kat Tadika Al-Hidayah MAIWP kat Presint 9.
Alhamdulillah... Sadis kalau diingat2 balik... :) 
Ada aku kisahkan dalam blog ni dulu... http://honeysour00.blogspot.com/2015/01/tadika-islam-maiwp-al-hidayah-presint-9.html
Tahun depan Dani 6 tahun, aku nak continue je dia sekolah kat situ. Habiskan segala-gala yang dia d…