takde alahan ke?

terima kasih pade Chikstar yang sudi bertanya...

jawapannye :

sape kate aku takde alahan..tapi taklah sampai mabuk2 teruk..

aku dah delayed period selama 8 hari...
mula2 aku delayed 3 hari je terus g buat UPT (urine pregnancy test)
beli yang murah je RM5.90..
resultnye -ve... sebab ape..sebab aku buat waktu tengahri..
hahaha..giler..excited giler...manelah tau kena buat pagi2 n pada air kencing pertama...
hampa jugakla mula2..tapi bila tau sebabnye...
terus nak beli lagi UPT tu...
kali ni beli yang mahal sket..RM10 brand Dip n Test..
nak try buat pagi2 pulak...

aku biar dulu..kot2 piyed aku mmg lambat ke hape ke kan...
sampai 8 hari, aku mula rase cam..nape aku tak piyed2 lagi ni...
aku try UPT pd hari ke 8 aku tak dtg piyed...

subuh tu dalam kul 5 pagi, aku terbangun sebab batuk yg kuat sangat...
sampai terduduk2 aku kat toilet..
sakkittt...
demam tak pulak...
bila dah setel semua, baru aku teringat...nak buat UPT tu...
alhamdulillah..resultnya +ve...
terus rase hilang sakit batuk2 tu..padahal mmg tgh batuk2...
betul la cousin aku cakap, bila kite dapat tau je kite pregy, otomatik kita akan rase demam...
haaa...mmg aku rase demam...gagah juga pegi opis...
tapi sampai kul 10 pagi, mmg aku dah tak boleh tahan...
terus g klinik n dapat mc n terlentang la kat rumah...
demam selama 2 hari..hehe..

itu ajelah...
alahan pun mula lah datang sket...tapi tak teruk..
antara alahan2 nye :

1. bau makanan yang tersimpan semalaman...haa..enady kalau dia balik umah awal, mmg dia akan clearkan lauk pauk lebih malam tadi punye makan malam...owh ni bukan aku isteri pemalas ek, kalau aku yg clearkan pon, konfem aku akan termuntah2 kat tepi sink tu...si suami pulak tak sampai ati tgk aku sakit muntah2 tu kan..so, jadiknye secara rela mmg dia yg akan amik alih tugas itu...basuh pinggan aku la, takkan semua dia yg nak buat kan..

2. bau minyak wangi enady...sian dia...baru je beli..pakai tak sampai 2 kali..dahla aku yg pilih, terus aku takleh bau..pengit rasenye idung ni...last2 tukar la ke one drop perfume..bau2 tu mmg aku suke..

3. bau toilet...huhu..takleh dok toilet lame2..lpas mandi2 semua, bila tang nk gosok gigi aku beralih ke sink dapur pulak..takleh woo..muntah aku...enady akan make sure toilet sentiasa bersih...tu pun bukan aku yg suh, dia sendiri yg cakap, kawan2 dia yg bagitau, bila isteri pregy, toilet msti selalu bersih..

4. tempoyak n durian...hihi..3 bulan pertama je aku takleh makan n bau semua2 tu...tapi sekarang ni aku teringiiiinnnnn plak nk makan durian...

5. tak suke makan sayur rebus..yg ni aku terkilan la sket...before this, mmg aku makan semua jnis sayur kecuali peria...tapi sejak pregy, rebus2 aku takleh nak makan...padahal sebelum pregy, mmg aku nak sangat makan bayam rebus je..kan ade acid folic dalam tu...

6. takleh nak makan kari n kuah lemak2...hehe..yg ni sampai sekarang aku takleh nk telan...terutama kari mamak..mamak2 ni buat mase ni ketepikan dulu la ek..padahal, kalau lapo sangat, mamak jugakla yg aku carik..sebab kat umah aku, kedai tu je yg bukak..hahahha

7. suke makan western...ye aku tau ..tak bape elok sangat makan western ni kan...aku pun dah kurangkan makan makanan western...kalau dulu, asyik2 pizza...pizza pizza...nasib baik la pizza delivery tu takleh masuk area umah aku...pizza hut alamanda ataupun Domino's pizza mmg tak masuk area umah aku..ape ke hai nye ntohle...

ape lagi ek..buat mase ni itu ajelah kot...terima kasih yang tak terhingga pada suamiku kerana amat memahami isterinya ini...bersih2kan rumah, sapu sampah, mop lantai ke ape ke...tu mmg aku tak dibenarkan buat...enady yang sukarela nak buat..hehe..lega...jgn plak ingat aku langsung tak buat keje ek...aku basuh baju n masak tu mmg keje aku sebab dia tak pandai..hehehe...kene ajar ni..hiks=p..basuh baju tu campak je dalam mesin kan..hahaha..

♥ honey ♥

4 comments:

chik star said...

alhamdulillah, awak xder muntah2 teruk.

enth kenapa la kan, pregy ni buat bdn kite lembik semacam. sye pnh dengr ramai org pesan, klo pregy jgn mnje kan sgt bdn, kuatkan diri. Tapi tetap TAK BOLEH. bukn mengade2 ke ape ke, tpi mmg xlarat.

sye bru 2 buln .
:)

CuTeMiUt78 said...

alhamdulilah.. tak kena alahan yg teruk.. cam akak mula2 ngandung tu.. akak kuat makan.. tgk org makan biskut kering cicaha air pun akak terliur tau.. pastu masuk bulan yg ke-3 hah.. baru la loya2 nak muntah je..tak blh bau nasi sgt..tapi alhamdulilah tak lama..
eemmm masa ni la nak manja2 lebih skit.. sebab dilayan ala2 puteri gitu.. itu tak blh buat.. ini tak blh buat.. hik..hik..hik..

masdila said...

hehehehe,,,

untung la u yang,,,

x teruk sangatkan alahan nyer,,,

mRsFirdxora said...

salam, thnks cz kongsi pengalaman..sy br je dpt info berkaitan klau nk check guna pregnancy test kna wat pagi2.. period sy dh lewat 5 hari, br jek test guna pregnancy test tu.tp hasil -ve.. nnti mybe leh cuba skali lg kot..thnks ya 4 ur info..

Hello!

Hello! I'm Back! Hahaha... Saje nak meninggalkan jejak kat entry tahun 2022 ni... jumpa lagi nanti.. :) ♥ mama Muhammad Dani Emir ♥ Nur ...