durian oh durian

hai...selamat hari isnin...
nape ek susah betol nak aplod gambar kat dlm blog ni...
aku buat autopublish pun tak kuar2..
konpius konpius...
sepatutnya, entri durian ni kuar hari khamis ari tu..
tapi tak kuar...
aku publish la hari ni ek..
aku sememangnye peminat durian..
suke sangat durian...
tapi takleh makan banyak2...
aku cepat muak...
kat kampung ade jugak durian..
mase mula2 family aku pindah perak dulu..
kalau tiba musim dia..
mak aihhh...siap boleh berjual la kat tepi jln tu...
pastu kalau tak laku...ade peraih dtg amik...
buah durian bergolek golek je kat laman umah tu...
tak heran pun...
"papa, leh ke mkn ngan kulit tu sekali..hahaha.."

tapi sekarang....durian macam dah tak nak buah lagi...
sikit2 je dia berbuah...
ade yang berbuah langsung..
agknye merajuk sebab dulu buah durian bergolek2 je terbuang...
tapi jgn main2 tau degn pokok durian ni...
kalau kita tak jaga dia betul2..
maksud aku..bagi baja...belai2 batang pokok dia..
sambil tu cakap ngan dia...~mcm org gila kan...
tapi tulah hakikatnya, kalau nak buah durian berbuah lebat..
cubalah petua kat atas tu...
insyallah durian akan berbuah banyaaakkkkkk....
arwah aki n opah aku pun buat mcm ni...
lpas dorang meninggal...habis mcm tu je...
"ijai..baik baik..kang tercabut gigi tu..hehe"

korang suke durian tak?
rugila sape yg tak makan durian kan kan...
dah la susah nak berbuah...
bila dah gugur lom tentu lagi buah tu elok kan...
Post a Comment

Girl's Trip : Pulau Perhentian Part 1

Hai hai hai uolls... Lama sangatttt tertangguh entry ni... ahkak busy dik non. Busy macam-macam hal lah. Hari ni baru dapat bukak folde...