amik kak yang + jalan jauh

ni kes ari jumaat lpas...
lupe nak citer kat korang...
yg adik aku aka kak yang telah bertukar sekolah ke MRSM Lenggong...
aku pun tak paham dgn MRSM ni...
kak yang citer , Pengetua MRSM Lenggong ~ sekolah lama kak yang mase form 1-3
yang bagi surat kat MRSM Gemencheh utk amik balik pelajar2 dia...
masuk balik MRSM Lenggong...

dulu, lpas habis Form 3..beria la hantar adik aku kat sekolah jauh2...
alasannye, kat ctu takde Form 4..
means, sampai form 1-3 sahaja...
tup tup MARA suh wujudkan balik Form 4 n 5..
tak ke susahkan org tu...
kalau bleh claim takpe la jugak kan..
marah ni...grrrr...
tapi elok jugak dia balik Lenggong balik...
taklah jauh sngt ngan parent...
2 jam je kalau dr umah ibu ayah aku tu...
boleh la ibu shopping kat koler kangsar ye dak..
hehe...motip utama...
jumaat tu aku mintak half day...
lpas semayang jumaat, en.ady n ijai dtg umah aku...
n terus berdesup pegi ke Gemencheh, Negeri Sembilan...
lpas amik kak yang semua...
terus hantar kawan kak yang, bed..kat Restoran jejantas Sg. Buloh...
mak pak dia tgu kat sana...
dalm kul 7.30 malam sampai sana...
lpas tu berkejar pulak ke rawang...
sebab hantar kak yang kat ctu..
ibu ayah aku tgu kat ctu...
sian kat ady kata ayah...
tu yg ayah amik kat rawang je, mknanye takdelah hntr sampai perak lak kan..
mati pulak laki aku tu kang...
kepenatan...hehe..
ayah ibu sampai dalam kul 9.00 malam...
lpas rehat2 jap dlm 1/2 jam...
terus balik Putrajaya...
sebab nak amik baju...
sebab esoknye nak balik pahang pulak ikut ucu...
lpas dah hambek segala baju bagai tu...
g umah en.ady pulak, sebab nk amik baju dia...
plus minus...jam dah kul 1 pagi...
huhu...penat usah cakap la...
aku dah sampai tertdo2 kat tempat duduk belakang tu...
akhirnya kul 2.30 pagi sampai Port Klang...
alahaiii..ucu satu family semua dah tdo...
jenuh la kejut suh bukak pintu...
sian ucu..susahkan dia pulak...
aku tdo dgn lenanye tapi tak puas tdo la...
ok , citer pasal balik pahang..next entry...

2 comments:

Unknown said...

boleh plak camtu eh sesuka ati nak anto n amek balik masuk sekolah tu..hihi

aliff sallehan said...

calm down...
hehe

Hello!

Hello! I'm Back! Hahaha... Saje nak meninggalkan jejak kat entry tahun 2022 ni... jumpa lagi nanti.. :) ♥ mama Muhammad Dani Emir ♥ Nur ...