kemas rumah

petang semalam yg aku balik umah cepat tu kan,
sebab abg astro nak dtg umah...
tapi tu nanti lah aku citer sebab gambar2 nye ade kat dlm hp...
hp tertinggal kat dalam keta kat parking basement
lpas dah pasang astro tu, en.ady plak dtang utk pasang tv dia...
ye...tu tv dia..
hehe..besar gedabak..
pa, berat la tv ni, nanti kita tukar lain amik plasma ek...
heheheh...
en.ady ni, datang umah aku,
komplen macam2...
itu tak bersih la, itu kotorla...
adoiila, pahamla sket, aku ni mane ade mase nak buat tu semua..
cadangnye nanti ari sabtu ahad, aku nak bersihkan semua2...
termasukla potong rumput yg dah panjang tu...
mase dia kemas tu, aku kacaulah dia...
pa, dahla tu...
pa, biar jelah kat ctu..
pa, dah elok dah tu..
heheh...
nak tau pastu dia cakap ape..,
"ma, sekarang kul 5.30 ptg kan,
mama taknak masuk opis balik ke ma...
pegilah ot, rugi plak rasenye..."

panggg...kan dah kna sound...

walaupun korang tak paham.., tapi tu tandanye...
dia taknak aku kacau dia...
dan aku terus sentapla...
masuk bilik dan kunci ...
terus aku tdo...takde mood...
lantak diala, dia nk buat ape pun...
hahahha...kejam kan, bnda camtu pun nak sentap...

sila abaikan bilik yg agak bersepah tu ek...
last2, dalam kul 6.30 tu, dia ketuk pintu bilik...
ma, kuarlah...dah siap dah ni...
jom siap g makan...
siap ngan mintak2 maaf bagai la kan...

aku tersedar...mamai mamai..
g jugak basuh muka dulu...
dlm ati, sian plak kat mamat ni..
dahla penat2 dia kmas umah aku...
aku pulak buat pangai...
hikhikhik...
i'm so sorry papa...
cayang papa...

note : nantikan..bila aku dah kawen nanti kan...
mesti aku dapat relax banyak...
sebab kemas2 ni en.ady yg rajin buat...
siap cakap ngan aku...
nanti dah kawen, tugas aku hanyalah masak utk dia..
basuh baju dia...
pasal rumah...kemas2, decorate ke ape ke..
tu biar dia yg buat...
tu pasal bila dia kmas umah, pantangla bagi dia bila kna kacau..
huhu..macam2 la papa oii..

7 comments:

attyfir said...

wah untung ar..dpt laki rajin..
dapat umah dah ye..

cikpuanmiera ^__^ said...

weh.... nk lepak uma koooo!!!
hahahaha....
bley jadik syaitonnn

Ana Lyana said...

kty :
heehe..tulah tak sabar nak kawen..leh goyang kaki..
hikhikhik..=p

miera :
ooitt..jom jom..kita beronggeng..hehe

::ainbutterfly~ said...

hikhik..same la kite k nana..nnt kawen goyang kaki je..ade tukang kemas umah..i likeee~

Neeza.Areef said...

rajin ngemas bgs gak..ringan skit keja bila dah kawen kang...

pstt, checklist tu..kasut camne..kasut sanding...siap ngn bj ke bli...sila check..hehehe

pRincESs_N said...

wahhh.....hubby ringan tulang..beshnyerr...

Ana Lyana said...

ain : ohoo, anas pun rajin gak ek...hihihi

neezareef : heheh..lega sket rase..
thanks kak, ingatkan pasal kasut tu...

princess N : hihihi, biase je N, prince za rajin tak?

Hello!

Hello! I'm Back! Hahaha... Saje nak meninggalkan jejak kat entry tahun 2022 ni... jumpa lagi nanti.. :) ♥ mama Muhammad Dani Emir ♥ Nur ...