first time gaduh

first time gaduh ngan jiran sebelah kat opis saya ni...
bukanlah gaduh tarik2 rambut tu..
tapi melelehla air mata saya ni...
kejadian ni baru je beberapa minit berlalu...
so, saya nak redakan kemarahan saya...
huh!! memang bengang...
tapi tak sampai 2 minit dah baik...
kelaka kan...
tapi mmg takleh lupa la...sampai bila2...
dia dahla geng man u saya..

ceritanya macam ni...
saya ngan rozi telah diarahkan lekat2 gambar..
ala macam kolaj tu...
sebab nak frame kan...
so, dalam banyak2 gambar...
adela terselit satu gambar..
gambar dia ngan aweknya...
yang satu opis ngan saya, korang tau kan sape..hehe
gambar tu saya tampal kat monitor pc dia..
pastu sembang2...
saya cakapla banyak lagi space utk taruk gambar tu kan...
pastu saya cakap lagi..letak ajerlah gambar J** ngan awek dia ni..
dan dan tu dia datang...
pastu buat muka...
dia cakap dia terdengar yang saya nak perdajal gambar dia...
ramai saksi saya mase tu, takde pon saya cakap perdajal...
cuma gurau2 nak letak gambar dia tu...tapi tak letak pon...
yelah malu la dia nanti kan...
saya dah nampak dia buat muka..saya pon blah la dr tempat dia...
dia sempat cakap kat saya..
"aku takde pon cakap ape2 gambar ko ngan ady"
dengan nada yang seakan2 terasa hati...

terus terang cakap...saya adalah seorang yang cepat melenting bila kesalahan tu bukan saya yang buat atau cakap...

kalau korang mcm mane...
geram kan...???

terus saya pegi kat dia dan cakap...
"aku ade kutuk2 gambar ko ke? aku siap puji lagi gambar ko... siap tampal n bagi lagi kat ko.. padahal tu bukan duit ko pun yang cuci..."
lebih kurang mcm tu la bunyi nya...

satu opis terdiam...
adeii..malunye saya masa tu...
last2 saya balik tempat saya..
nak kemas barang n balik...
sambil tu saya marah2 la sensorang...
perlahan ajelah...
oh ye, mase dok sorang mengomel2 tu,
saya dengar bunyi telepon opis berbunyi...
saya biar ajelah sebab org lain punye
pastu dia tanye,
Ext ko ape na?
saya cakap..ntah...
dlm ati, apehal mamat ni tetiba tanya ext aku plak...kuikuikui..
pelik la kan...
owhh rupanya dia nak pujuk saya pakai phone...
hikhikhik, klaka la ko ni joe...

bila nak balik dia tahan saya...
" dok la dulu na... sori la...aku salah dengar.. sori sori...salah aku... tak syok gaduh ngan ko ni... geng man u aku... ko lah best fren aku.. ko lah kawan aku yang paling best kat cni... susahla aku nak carik lagu2 baru macam ni..."
dia cakap sambil gelak2...
saya pon tergelak jugak..
padahal air mata dah meleleh - leleh ni...
last kitorang berdamai...
mane yang dengar kitorang slow talk tu pon cakap...
salam la..salam..
berdamaila...
macam2 la...
mane boleh gaduh lelame..
dia dahla jiran saya...mestila ngadap dia hari2 kerja kat opis kan...

huh..lega sket ati saya ni..
terus tak jadik balik...
dok balik tempat..siap dia tolong bukak kan pc saya lagi...
mase dia marah tu, dia koyak kan gambar tu...
ape la...JOe joe..
bila dah baik..carik balik dalam tong sampah serpihan2 gambar tu...
rozi yang tolong cantum2kan..
last2 gambar awek dia yang takde...
ntah mane menghilangnye..
tula joe...puas dahcarik merata..
seee...sape yang salah...hikhikhik
lu pikirlah sendiri...

5 comments:

nenekrock said...

ermmm kalau ble nk elakkn
perkara ni jadikan...rasa syg je bila bergaduh dgn kwn baik sendiri iskkk ishhhkk

MuMMy 2 Haqq said...

hehehe..xpe sesekali majuk ngan kawan..best ape..

Unknown said...

waaa kelaka ar nana nih dah beso2 nak gaduh.. ala bkn ape majuk la tu..hihih

Ceera said...

nasib baik gaduh kejap2 je.. kalau tak.. mau kena ngadap hari2 kan..

Ana Lyana said...

itulah pasal..adeiii..
nasib baik kojap je...

Hello!

Hello! I'm Back! Hahaha... Saje nak meninggalkan jejak kat entry tahun 2022 ni... jumpa lagi nanti.. :) ♥ mama Muhammad Dani Emir ♥ Nur ...