Skip to main content

first time gaduh

first time gaduh ngan jiran sebelah kat opis saya ni...
bukanlah gaduh tarik2 rambut tu..
tapi melelehla air mata saya ni...
kejadian ni baru je beberapa minit berlalu...
so, saya nak redakan kemarahan saya...
huh!! memang bengang...
tapi tak sampai 2 minit dah baik...
kelaka kan...
tapi mmg takleh lupa la...sampai bila2...
dia dahla geng man u saya..

ceritanya macam ni...
saya ngan rozi telah diarahkan lekat2 gambar..
ala macam kolaj tu...
sebab nak frame kan...
so, dalam banyak2 gambar...
adela terselit satu gambar..
gambar dia ngan aweknya...
yang satu opis ngan saya, korang tau kan sape..hehe
gambar tu saya tampal kat monitor pc dia..
pastu sembang2...
saya cakapla banyak lagi space utk taruk gambar tu kan...
pastu saya cakap lagi..letak ajerlah gambar J** ngan awek dia ni..
dan dan tu dia datang...
pastu buat muka...
dia cakap dia terdengar yang saya nak perdajal gambar dia...
ramai saksi saya mase tu, takde pon saya cakap perdajal...
cuma gurau2 nak letak gambar dia tu...tapi tak letak pon...
yelah malu la dia nanti kan...
saya dah nampak dia buat muka..saya pon blah la dr tempat dia...
dia sempat cakap kat saya..
"aku takde pon cakap ape2 gambar ko ngan ady"
dengan nada yang seakan2 terasa hati...

terus terang cakap...saya adalah seorang yang cepat melenting bila kesalahan tu bukan saya yang buat atau cakap...

kalau korang mcm mane...
geram kan...???

terus saya pegi kat dia dan cakap...
"aku ade kutuk2 gambar ko ke? aku siap puji lagi gambar ko... siap tampal n bagi lagi kat ko.. padahal tu bukan duit ko pun yang cuci..."
lebih kurang mcm tu la bunyi nya...

satu opis terdiam...
adeii..malunye saya masa tu...
last2 saya balik tempat saya..
nak kemas barang n balik...
sambil tu saya marah2 la sensorang...
perlahan ajelah...
oh ye, mase dok sorang mengomel2 tu,
saya dengar bunyi telepon opis berbunyi...
saya biar ajelah sebab org lain punye
pastu dia tanye,
Ext ko ape na?
saya cakap..ntah...
dlm ati, apehal mamat ni tetiba tanya ext aku plak...kuikuikui..
pelik la kan...
owhh rupanya dia nak pujuk saya pakai phone...
hikhikhik, klaka la ko ni joe...

bila nak balik dia tahan saya...
" dok la dulu na... sori la...aku salah dengar.. sori sori...salah aku... tak syok gaduh ngan ko ni... geng man u aku... ko lah best fren aku.. ko lah kawan aku yang paling best kat cni... susahla aku nak carik lagu2 baru macam ni..."
dia cakap sambil gelak2...
saya pon tergelak jugak..
padahal air mata dah meleleh - leleh ni...
last kitorang berdamai...
mane yang dengar kitorang slow talk tu pon cakap...
salam la..salam..
berdamaila...
macam2 la...
mane boleh gaduh lelame..
dia dahla jiran saya...mestila ngadap dia hari2 kerja kat opis kan...

huh..lega sket ati saya ni..
terus tak jadik balik...
dok balik tempat..siap dia tolong bukak kan pc saya lagi...
mase dia marah tu, dia koyak kan gambar tu...
ape la...JOe joe..
bila dah baik..carik balik dalam tong sampah serpihan2 gambar tu...
rozi yang tolong cantum2kan..
last2 gambar awek dia yang takde...
ntah mane menghilangnye..
tula joe...puas dahcarik merata..
seee...sape yang salah...hikhikhik
lu pikirlah sendiri...
5 comments

Popular posts from this blog

Tips hapuskan ulat gonggok

Salam alaik,

Saudara Abdul Aziz dari Kelantan bertanya bagaimana cara nak kurangkan populasi Ulat Gonggok di rumahnya. Saya rasa mungkin ada sarangnya di tanah berdekatan.

Biar kita kenal dulu makhluk alam yang bernama Ulat Gonggok:
1. Umur Nyawa : 5 tahun ( kalau cukup makan )
2. Jumlah sekali bertelur : 200 hingga 300 butir
3. Banyaknya kaki : dalam 400
4. Bahaya tak : tak berbahaya kecuali kepada yang ada alergi
5. Kumpulan Kehidupan : arthropoda anak beranak ketam ( bukan serangga )
6. Tempat ia paling minat buat sarang : TEMPAT LEMBAB
7. Makanan Utama : DAUN-DAUN dan DAHAN-DAHAN reput
8. Kenapa ia masuk rumah : CARI TEMPAT BERTEDUH jika hujan lebat sangat
9. Boleh ke bersarang kat rumah : Selagi ada makanan dan kelembapan seperti di belakang almari, lubang-lubang tepi sinki dapur, tempat longgokan kertas atau pakaian yang lembab.

Bila kita kenal Ulat Gonggok, kita dah boleh kurangkan jumlahnya:

1. Dalam rumah :
>> cari tempat lembab dan punca lembab. Kalau sebabnya air menitis dari paip…

Tanda-tanda nak bersalin

sumber dari : here

Apakah tanda-tanda hampir bersalin? Tanda-tanda bersalin berbeza bagi kebanyakan wanita.

Bayi turun ke bawah

Perut menjadi ringan sekitar dua minggu sebelum kelahiran kerana kepala bayi sudah pun 'turun' ke dalam kawasan rangka tulang pelvis. Anda mungkin terasa:
sakit di bahagian kelangkang kerana bayi menekan.kerap membuang air kecil semasa ini kerana bayi menekan pundi kencingsakit perut, memulaskerap buang air besarkerap terkentut

Keluar lendir pekat atau keluar darah bercampur lendirLendir pekat seperti gam lekang dari laluan pintu rahim apabila pintu rahim mula menipis.Lendir bercampur darah pula keluar apabila pintu rahim mula membuka. Boleh berlaku beberapa jam atau beberapa hari sebelum bersalin. Segera ke hospital.Sakit belakang
Bayi beralih dan menekan tulang belakang anda.
Untuk mengurangkan sakit belakang anda, posisikan diri anda seperti merangkak (tapi jangan merangkak ke depan!), dan angkat atau tinggikan badan anda ke atas, tunggu kiraan 5 dan re…

Panduan Nak Daftar Anak Ke Tadika MAIWP

MAIWP - Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan
Tadika ni agak famous jugak di kawasan Putrajaya. Selain daripada silibus nya yang islamik, transit sampai petang, yuran bulanannya yang agak mampu bayar jugak menjadi pilihan bagi golongan pertengahan di Putrajaya ni. Yuran murah tu bonus.. :)
Ingat lagi tahun lepas mencarik dan pening nak buat pilihan nak sekolahkan Dani ni. Akhirnya sekolah ni menjadi pilihan bagi aku n husband. Dah isi borang bagai tapi lupa nak hantar. Nama Dani tercicir. Frust menonggeng aku. Then decide nak hantar dia ke sekolah tadika KEMAS kat Ayer Hitam. Dah register bagai. Tengah beli baju sekolah kat Serdang, dapat whatsapp yang Dani dapat sekolah kat Tadika Al-Hidayah MAIWP kat Presint 9.
Alhamdulillah... Sadis kalau diingat2 balik... :) 
Ada aku kisahkan dalam blog ni dulu... http://honeysour00.blogspot.com/2015/01/tadika-islam-maiwp-al-hidayah-presint-9.html
Tahun depan Dani 6 tahun, aku nak continue je dia sekolah kat situ. Habiskan segala-gala yang dia d…