Skip to main content

perkahwinan ala-ala india...

opss...ni bukan ala-ala india dah yer...
dah mmg macam india...
mmm..dimaklumkan husband makcik saya aka ucu...adalah seorang yang berketurunan mamak...
maka ramai la sepupunya di kalangan mamak n ader juga bangsa india yang blom convert Islam lagi...
ucu saya cakap kalau nak tgk perkahwinan org mamak jomla ikut...
saya pon g la...teringin gak nak tgk kan..mcm maner org mamak kawen ni...
aper pamdangan uols tentang gambar kat atas ni..heheheh..sungguh misteri kan...:)
saya pon tertanya-tanya ni...
saper leh tolong jawab...heheheh
majlis ni diadakan lebih kurang ajer dgn kenduri org melayu..
ader air sirap..hahahha...taklah..
ader lagi yg sama...ayam masak merah pon...hikhikhik...
tapi mmg sedap masakan dia...
samer cam org melayu..ader pelamin...
yg tak syoknyer..cepat sangat org penanggah tu kemas meja...lom kul 11 lagi dorang dah kemas...
malam tu temanya aderlah kaler pink...
dan saya amat menepati tema ok...:) peace!
cantikkan pelamin dia...
sesi memotong kek...
yang saya tak paham..knapa baju pengantin tu kaler biru...kan...
maser ni mmg saya terkejut giler...
maunyer tak...benda tu meletop betul2 kat telinga saya..hihihi...
saya tak knal pon ngan dorang ni...
hehehhe..sajer jer dtg makan...:P
budak2 ni cantik...tapi yang kulit putih asyik masam ajer....naper ntah...
ok lepak2 dalam sejam..pastu kitorang pon balik...
balik dgn perot yg kekenyangan...
5 comments

Popular posts from this blog

Tips hapuskan ulat gonggok

Salam alaik,

Saudara Abdul Aziz dari Kelantan bertanya bagaimana cara nak kurangkan populasi Ulat Gonggok di rumahnya. Saya rasa mungkin ada sarangnya di tanah berdekatan.

Biar kita kenal dulu makhluk alam yang bernama Ulat Gonggok:
1. Umur Nyawa : 5 tahun ( kalau cukup makan )
2. Jumlah sekali bertelur : 200 hingga 300 butir
3. Banyaknya kaki : dalam 400
4. Bahaya tak : tak berbahaya kecuali kepada yang ada alergi
5. Kumpulan Kehidupan : arthropoda anak beranak ketam ( bukan serangga )
6. Tempat ia paling minat buat sarang : TEMPAT LEMBAB
7. Makanan Utama : DAUN-DAUN dan DAHAN-DAHAN reput
8. Kenapa ia masuk rumah : CARI TEMPAT BERTEDUH jika hujan lebat sangat
9. Boleh ke bersarang kat rumah : Selagi ada makanan dan kelembapan seperti di belakang almari, lubang-lubang tepi sinki dapur, tempat longgokan kertas atau pakaian yang lembab.

Bila kita kenal Ulat Gonggok, kita dah boleh kurangkan jumlahnya:

1. Dalam rumah :
>> cari tempat lembab dan punca lembab. Kalau sebabnya air menitis dari paip…

Tanda-tanda nak bersalin

sumber dari : here

Apakah tanda-tanda hampir bersalin? Tanda-tanda bersalin berbeza bagi kebanyakan wanita.

Bayi turun ke bawah

Perut menjadi ringan sekitar dua minggu sebelum kelahiran kerana kepala bayi sudah pun 'turun' ke dalam kawasan rangka tulang pelvis. Anda mungkin terasa:
sakit di bahagian kelangkang kerana bayi menekan.kerap membuang air kecil semasa ini kerana bayi menekan pundi kencingsakit perut, memulaskerap buang air besarkerap terkentut

Keluar lendir pekat atau keluar darah bercampur lendirLendir pekat seperti gam lekang dari laluan pintu rahim apabila pintu rahim mula menipis.Lendir bercampur darah pula keluar apabila pintu rahim mula membuka. Boleh berlaku beberapa jam atau beberapa hari sebelum bersalin. Segera ke hospital.Sakit belakang
Bayi beralih dan menekan tulang belakang anda.
Untuk mengurangkan sakit belakang anda, posisikan diri anda seperti merangkak (tapi jangan merangkak ke depan!), dan angkat atau tinggikan badan anda ke atas, tunggu kiraan 5 dan re…

Panduan Nak Daftar Anak Ke Tadika MAIWP

MAIWP - Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan
Tadika ni agak famous jugak di kawasan Putrajaya. Selain daripada silibus nya yang islamik, transit sampai petang, yuran bulanannya yang agak mampu bayar jugak menjadi pilihan bagi golongan pertengahan di Putrajaya ni. Yuran murah tu bonus.. :)
Ingat lagi tahun lepas mencarik dan pening nak buat pilihan nak sekolahkan Dani ni. Akhirnya sekolah ni menjadi pilihan bagi aku n husband. Dah isi borang bagai tapi lupa nak hantar. Nama Dani tercicir. Frust menonggeng aku. Then decide nak hantar dia ke sekolah tadika KEMAS kat Ayer Hitam. Dah register bagai. Tengah beli baju sekolah kat Serdang, dapat whatsapp yang Dani dapat sekolah kat Tadika Al-Hidayah MAIWP kat Presint 9.
Alhamdulillah... Sadis kalau diingat2 balik... :) 
Ada aku kisahkan dalam blog ni dulu... http://honeysour00.blogspot.com/2015/01/tadika-islam-maiwp-al-hidayah-presint-9.html
Tahun depan Dani 6 tahun, aku nak continue je dia sekolah kat situ. Habiskan segala-gala yang dia d…